اسناد تجاریتجاری

دادن چک به کار فرما بابت حسن انجام کار

دادن چک به کار فرما بابت حسن انجام کار

در قانون منعی در خصوص گرفتن ضامن یا تضمین بابت حسن انجام کار از کارگر وجود ندارد. به عبارتی دیگر کار فرما می تواند اقدام به اخذ تضمین از کارگر نماید. اما این امر بدان معنا نمی باشد که کارگر بدون در نظر گرفتن قانون اقدام به دادن تضمین یا معرفی ضامن نماید.

قانون در این خصوص حمایت هایی را به منظور حفظ حقوق کارگر انجام داده است. به عبارت دیگر چنانچه سفته یا چک بابت تضمین از کارگر گرفته شد، بایستی در آن حتما مبلغ ذکر و رسید اخذ یا در قرارداد ذکر شود و نیز عبارت بابت تضمین حسن انجام کار درج شود.

قید عبارت بابت تضمین حسن انجام کار سبب می شود وصف کیفری چک به استناد ماده ۱۳ قانون صدور چک زائل گردد.

دادن چک به کار فرما بابت حسن انجام کار

نکات چک بابت حسن انجام کار

زمانی که چکی بابت ضمانت صادر می شود، باید حتما در چک قید حسن انجام کار نوشته شود. نام کارفرما و یا مجموعه ای که با آن قرار است همکاری صورت بگیرد باید مشخص شود. حتی می توانید جزئیات چک را به متن قرارداد خود اضافه کنید.

اگر در این چک قید بابت ضمانت ذکر شود، در صورت خالی بودن حساب شخص، کارفرما نمی تواند از طریق شکایت کیفری پیگیری نماید و کارمند یا کارگر را به دردسر بیندازد، تنها می تواند از طریق حقوقی چک را پیگیری کند. اگر قید های گفته شده حتما ذکر شود، در نهایت کارفرما فقط به دلیل عدم رعایت حسن انجام کار می تواند از کارگر یا کارمند شکایت نماید، که کارگر یا کارمند با اثبات درست انجام دادن وظیفه اش مطابق قرارد این مسئله حل می شود.

لینک کوتاه مطلب : https://www.vakilraygan.ir/?p=3182

حجت نهاوندی

دانشجوی کارشناسی حقوق قضایی و علاقه مند به تولید محتوا در وب سایت و فعال فضای مجازی

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا