اسناد و دفاتر ثبت احوال

اسناد و دفاتر ثبت احوال
ماده ۱۰
(اصلاحی ۱۳۶۳/۱۰/۱۸) – وقایع حیاتی هر فرد (ولادت، ازدواج، طلاق، رجوع و بذل مدت، وفات) در دفاتری به شرح زیر به ثبت میرسد:
الف – دفتر ثبت کل وقایعکه در آن بدوا ولادت هر فرد ثبت و وقایع مربوط به ازدواج، طلاق،رجوع و بذل مدت و وفات همسر،ولادت و وفات اولاد و وفات صاحب سند از روی مندرجات اعلامیهها و مدارک در آن ثبت میگردد.
ب – دفتر ثبت وفاتکه در آن واقعه مربوط به وفات هر فرد به ثبت میرسد.
تبصره ۱- صفحات دفتر ثبت کل وقایع باید شمارهگذاری شود و با تعیین تعداد کل صفحات نخکشی و سرب و منگنه شده به امضاء دادستان شهرستان یا نماینده او برسد.
تبصره ۲- دفتر ثبت کل وقایع هر سال پس از انقضاء مدت صد و بیست سال از جریان خارج و به بایگانی راکد منتقل میشود.
تبصره ۳- هرگاه اسناد یا دفاتر از بین برود در صورت وجود سابقه از روی سوابق و در صورت نبودن سابقه با دعوت صاحبان اسناد به وسیله آگهی طبق مدارک موجود در دست آنان پس از رسیدگی دفاتر یا اسناد معدوم تجدید میگردد.
اسناد و دفاتر ثبت احوال
ماده ۱۱
(اصلاحی ۱۳۶۳/۱۰/۱۸) – دفتر ثبت کل وقایع یا وفات پس از ثبت باید به امضاء اعلامکننده و گواهان و مامور یا نماینده ثبت احوال برسد و مهر شود و در صورت وجود گواهی ماما یا پزشک نیازی به گواهان نخواهد بود. پس از تکمیل و امضاء اسناد مزبور تصحیح یا تغییر مندرجات آن منحصرا به موجب مقررات این قانون خواهد بود.